ביקור מיוחד: על מה שוחחו ראש הישיבה וראש המועצה?

נתי קאליש No Comments on ביקור מיוחד: על מה שוחחו ראש הישיבה וראש המועצה?

ראש מועצת שומרון יוסי דגן נועד עם מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי. רה"י חיזק את ידי דגן ובירך אותו בהצלחה רבה בהמשך מעשיו למען ההתיישבות והחיבור בעם

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן הגיע לביקור יוצא דופן במעונו של מרן ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי בבני ברק.

בתחילת המפגש המיוחד הודה ראש הישיבה בחום לראש המועצה יוסי דגן אשר פועל לילות כימים למען ההתיישבות ולמען המתיישבים. "אתם עושים דברים גדולים. ברכה והצלחה וסיעתא דשמיא", אמר ראש הישיבה.

בהמשך סקר יוסי דגן בפני ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי את רצונו העמוק לחבר חיבור אמיתי בין המגזרים. "כאחד שלמד גם בישיבה וגם שירת בצבא אני רוצה לחבר בין המגזר התורני בכיפות הסרוגות לבין המגזר החרדי. כשאנחנו יחד אף אחד לא יכול עלינו", אמר דגן לראש הישיבה.  עוד הוסיף: "אני בתור קצין עם כיפה סרוגה אומר שמי שלומד תורה שילמד תורה צריך גם וגם. אני יודע שהציבור החרדי מחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון, ותומך במפעל החשוב הזה הרבה יותר מכל אוכלוסייה אחרת".

מרן הגרב"ד פוברסקי התרגש מהדברים ושמח לשמוע כי ברצונו של דגן להביא את תלמידי הישיבות ותלמודי התורה בשומרון לערוך סיומי מסכת במעונם של גדולי בדור בבני ברק. "אני רוצה להביא את בחורי הישיבה שלנו לעשות סיום אצלכם, כי אני רוצה לעשות חיבור, שיכירו את גדולי התורה של הציבור החרדי. וגם לייצר חיבור שהנוער שלי ידע, שאנחנו אחים, שאנחנו צריכים ללכת ביחד". ראש הישיבה בתגובה שיבח את תלמידי הישיבה בשומרון שלומדים תורה דווק'א בימי החופש, "לומדים תורה מתוך יגיעה".

ראש מועצת השומרון הציג בפני ראש הישיבה את פועליו למען המגזר החרדי כאשר בני הבית מציינים כי הוא זה שעמד כחומה בצורה לטובת המגזר החרדי בימי ממשלת בנט-לפיד הראשונה בעניין גזירת הגיוס ודברים נוספים. "זה בנפשו החיבור בין המגזרים". דגן שיתף אף בסיפור על חשיבות שמירת השבת עבורו: "עבדנו ביחד על שמירת השבת כמו גם כשהיה את העבדות על המטרונית בחיפה שהיו בשבת. אז אמרתי זאת לשר התחבורה, הוא שאל אותי, 'מה אתה קשור? מה קשור השומרון לחיפה? אמרתי לו, 'שבת זה כמו ארץ ישראל', והוא קיבל את הדברים".

בסיום המפגש חיזק ראש הישיבה את ידי יוסי דגן ובירך אותו להמשך הצלחה דגן הודה בחום למרן ראש הישיבה והבטיח להמשיך לעשות הכל בכדי לחבר ולאחד את המגזרים.

 



0 תגובות